Haris P. Lamaris & Associates - Geotechnical Consulting Engineers

Οπτοτεχνική - Ακοοτεχνική
Αφιερώματα

Lamborghini Urraco

Lamborghini UrracoΗ Lamborghini Urraco είναι ένα σπορ αυτοκίνητο 2 + 2 που κατασκευάστηκε από την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Lamborghini. Παρουσιάσθηκε στο Σαλόνι αυτοκινήτου του Τορίνο το 1970, αλλά δεν διατέθηκε προς πώληση μέχρι το 1973. H παραγωγή έληξε το 1979. Πήρε το όνομά του (όπως και οι περισσότερες Lamborghini) από μια φυλή ταύρων.

Ιστορία

Η Lamborghini Urraco είναι ένα κουπέ 2 + 2 που σχεδιάστηκε από τον Marcello Gandini, στην διάρκεια της θητείας του για την Carrozzeria Bertone. Σε σχέση με την Lamborghini Miura, η Urraco ήταν πιο προσιτή και αποτελούσε μια εναλλακτική πρόταση στις αντίστοιχες Ferrari Dino και Maserati Merak.

Από το 1973 έως το 1979 κατασκευάστηκαν συνολικά 834 Urraco. 2 prototype, 66 P200, 520 P250, 190 P300, (με V 8κύλινδρους κινητήρες 2.000, 2.500 και 3.000 κ.ε. αντίστοιχα), 1 Rallye (Bob Wallace) και 55 με την ονομασία Silhouette που αποτελούσαν την ανοικτή έκδοση της Urraco. 21 από αυτά ήταν Urraco P111 (P250 Tipo 111) για την αμερικανική αγορά. Τόσο η Lamborghini Silhouette, με αποσπώμενο πάνελ της οροφής, όσο και ο διάδοχός της Lamborghini Jalpa, με κινητήρα V-8 3,5 λίτρων, βασίστηκαν στην Urraco.

Στον στόλο των supercars της λέσχης μας υπάρχει μία από τις 66 παραχθείσες P200.

Τεχνικά χαρακτηριστικά και επιδόσεις

Μετάδοση στο πίσω άξονα με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων. Κινητήρας στο κέντρο, V8, OHC, 1994 cc,182 PS στις 7.500 σ.α.λ., μεγίστη ροπή 17,6 kgm (176 N m) στις 3.800 σ.α.λ., Επιτάχυνση ο-100 km/h 7.2 sec. Τελική ταχύτητα 215 km/ h. Διαστάσεις : Μεταξόνιο 2450 χιλιοστά, Μήκος 4250 χιλιοστά, Πλάτος 1760 χιλιοστά, Ύψος1160 χιλιοστά .

Ferrari Berlinetta Boxer

Ferrari Berlinetta BoxerΗ Ferrari Berlinetta Boxer (BB) κατασκευάστηκε από τη Ferrari στην Ιταλία μεταξύ 1973 και 1984. Είναι η πρώτη Ferrari παραγωγής με επίπεδο 12κύλινδρο κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο (πίσω από την καμπίνα επιβατών και εμπρός από τον άξονα κίνησης), και σχεδιάστηκε από τον Leonardo Fioravanti.

Ιστορικό

Η παραγωγή της ΒΒ ήταν ένα σημαντικό βήμα για τον Enzo Ferrari, ο οποίος σκεπτόταν ότι ένα αυτοκίνητο με τον κινητήρα στο κέντρο θα ήταν πολύ δύσκολο στο χειρισμό για τους αγοραστές του, και χρειάστηκαν πολλά χρόνια για τους μηχανικούς του να τον πείσουν να υιοθετήσουν αυτήν την διάταξη. Η στάση του αυτή άρχισε να αλλάζει καθώς η μάρκα έχασε την αγωνιστική κυριαρχία της στα τέλη της δεκαετίας του 1950, από ανταγωνιστές με κινητήρα στο κέντρο. Τα 6κύλινδρα και 8κύλινδρα αγωνιστικά αυτοκίνητα Dino ήταν το αποτέλεσμα, και η Ferrari αργότερα παρουσίασε αυτοκίνητα παραγωγής Dino με αυτήν την διάταξη.

Η εταιρεία τοποθέτησε επίσης στο πίσω μέρος κινητήρες V12 στα αγωνιστικά της αυτοκίνητα P και LM, αλλά η 365 GTB/4 Daytona παρουσιάστηκε με κινητήρα τοποθετημένο εμπρός. Μέχρι το 1970 δεν είχε εμφανιστεί 12κύλινδρος κινητήρας τοποθετημένος στο κέντρο σε αυτοκίνητο παραγωγής.

Η πρώτη «Berlinetta Boxer» ήταν η 365 GT4 ΒΒ που παρουσιάστηκε το 1971 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο, την οποία ακολούθησε η BB 512 το 1976 (αναβιώνοντας το όνομα της αγωνιστικής Ferrari 512S του 1970) και η τελευταία BB512i το 1981. Το όνομά 512 αναφέρεται στον 5λιτρο 12 κύλινδρο κινητήρα του αυτοκινήτου. Σε σχέση με την προγενέστερη 365 GT4 BB ο κυβισμός αυξήθηκε σε 4942 cc με αυξημένη αναλογία συμπίεσης 9,2:1, ισχύ ελαφρώς χαμηλότερη σε 360 hp, ενώ ένας διπλός συμπλέκτης χειρίστηκε την αυξημένη ροπή στρέψεως. Το ξηρό κάρτερ λαδιού απέτρεπε την έλλειψη λίπανσης σε κλειστές στροφές. Το πλαίσιο παρέμεινε αμετάβλητο, αλλά το πίσω μετατρόχιο αυξήθηκε κατά 63 χιλιοστά (χρησιμοποιήθηκαν φαρδύτερα πίσω ελαστικά αντί της 365 GT4 BB που χρησιμοποιούσε ίσου μεγέθους ελαστικά).

Οι εξωτερικές διαφορές περιλάμβαναν μια νέα ενσωματωμένη αεροτομή στον μπροστινό προφυλακτήρα. Ένας αεραγωγός στην πλευρά παρείχε ψύξη στο σύστημα εξάτμισης. Στο πίσω μέρος υπήρχαν πλέον δίδυμα πίσω φώτα και δίδυμες εξατμίσεις σε κάθε πλευρά, αντί της τριπλής στο 365 GT4 ΒΒ.

Από το 1977 έως το 1984 κατασκευάστηκαν συνολικά 2.323 Berlinetta Boxer, 387 365 GT4 BB, 929 512 BB και 1.007 512 BBi.

Στον στόλο των supercars της λέσχης μας υπάρχει μία από τις συνολικά 929 παραχθείσες 512BB (1976).

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας FLAT 12κύλινδρος, 4942 cc με ισχύ 360 PS στις 6.600 σ.α.λ. και μεγίστη ροπή 46 kgm (450 Nm) στις 4.600 σ.α.λ. 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Επιτάχυνση 0-100 km/h 5.4 sec. Τελική ταχύτητα 288 km/h. Βάρος 1515 kg.

KILO-SHOP ATHENS

Autovision

Ντανάκας

Ulis - ΒΙΟΤΕΧΝΙΑ ΑΡΤΟΣΚΕΥΑΣΜΑΤΩΝ